James Franco kovbojnak is túl meleg
2015. augusztus 30. írta: prominent

James Franco kovbojnak is túl meleg

james-duvall.png

Gyanúsan nyíltan szereti a homoszexualitást a híres színész. Robert Duvallal is összeakaszkodott emiatt.

Nem igazán nézőbarát a Wild Horses című amerikai krimi. Hiába vonultat fel remek színészeket, egyszerűen egy pillanatra se lehet elhinni, hogy ezek között valódi kapcsolat van. Se baráti, se testvéri. Nincs meg az a kémia, ami hitelessé tenné az alkotást. Még a képi megoldások se a legjobbak. Elkapkodott vágások, kidolgozatlan karakterek, és gyenge zenei aláfestés. Viszont a sztori igazán erős is lehetne, és a történeti-csavar is lehetett volna eredetibb.

06wildhorses-facebookjumbo.jpg

Samantha Payne (Luciana Duvall) egy texasi ranger újranyit egy tizenöt éves ügyet, ami kapcsán egy eltűnt fiatal helyi srác szőrén-szálán eltűnt, ugyan öngyilkosságot jelöltek meg indokként, azonban valami mégsem hagyja nyugodni a rendőrnőt és az igazság felderítésére vállalkozik. Még annak árán is, hogy saját életébe kerülhet az igazság. Scott Briggs (Robert Duvall) mindig is mogorva, konok ember volt, akit nem hatottak meg semmilyen érzelmek és gazdasági emberként folyamatosan a profitot tartotta szem előtt, miközben a családja széthullóban, és csak erőszakkal tudta együtt tartani. Nem is sikerül neki teljesen, hiszen azon a végzetes éjszakán egészen különleges hangok szűrődnek ki a pajtából. Valami borzasztó titokra derül fény, amit az eltelt évek alatt sem bír magában lerendezni.

1.jpg

Évek múltán váratlan feltűnik fia, Ben (James Franco), aki homoszexualitása miatt és apja el nem fogadó természete miatt kellett világgá mennie, hogy békét leljen. Csakhogy nyughatatlan szíve mégis visszahozta szülőhelyére, hogy megpróbálja rendbe rakni és megbékélni múltjával és jelenével. Csakhogy apja még inkább magába fordul, amikor Ben megpróbál nyíltan beszélni vele és elzárkózik bárminemű beszélgetéstől, amivel végre tisztázni lehetne a kettejük kapcsolatának buktatóit.

wildhorses.jpg

Ezt leginkább Ben mondja ki, amikor kifakad apjának. "Apa, hiányoztál. És szeretnélek jobban megismerni. Ám azt hiszem, mindkettőnk szíve zárva van. És talán ez lehet a probléma." - fogalmazta meg a meleg fiú.

Az az ominózus éjszaka emléke azonban nem akar elmúlni, még akkor sem, amikor végre kiderül az igazság. Addig azonban a nézőnek egy csomó érthetetlen és sokszor felesleges jelenetekkel kell megbirkóznia, amelyek valamiért nem állnak össze egy egységes történetmasszává, hanem az eklektikussága nem hozza a várt átlényegülést és végtére is nem az ábrázolásokkal operál, jóval inkább az emberi kíváncsiság, hogy mi lesz a történet csattanója.

wild-horses_34.jpg

Nem az, amire elsőre gondolna az ember, ugyanakkor nem teljesen elégíti ki, mintha csak valami nem stimmelne. Miért is azt kapta a főszereplő, amit kapott? Miért volt hiábavaló minden igyekezet, amikor végül is bevallott, vagy éppen elmondott valamit, amit nem lehet bizonyítani, s amire végtére is nem is jönnek rá, csak utalás van... Nem, nem áll össze. Hiába erős a sztori és akár jól is lehetne elmondani. Persze, minden olyan sztereotípiát beépítettek, amitől hitelessé lehetett volna tenni a melegek ábrázolását. De van abban valami szürreális, hogy három fickó egy kocsmában beszéli ki a melegek szexuális életét, hogy aztán megcáfolva a feminin megnyilvánulást ökölharcba bonyolódjon, csak hogy bizonyítsa: férfi a talpán még akkor is, ha a saját neméhez vonzódik.

201507-josh-hartnett-and-james-franco-wild-horses-patriot-pictures-759x505.jpg

Mondom, mi van? Ez meg hogy jön ide? Semmi funkciója nem volt, ha csak nem egy orbitális nagy kiáltvány akart lenni a még mindig leginkább konzervatív Texasnak címezve. Lovakkal, lovasokkal, gyerekekkel, kocsmával, verekedéssel, családi drámával és erőteljes tájszólással. Ám ezen felül értékelhetetlen a film. Pedig a siker érdekében bevetették még Josh Hartnetet is, aki legutóbb a Londoni rémtörténetek (Penny Dreadful) tv-sorozatban alkotott igazán kimagasló teljesítményt. Itt sajnos nem sokat tett hozzá. De még a kritikusok által nagyra tartott James Franco se tudta megmenteni a filmet. Robert Duvall rendezése tehát inkább hasonlított egy családi (lánya is játszik a filmben) és baráti szívességnek, semmint igazi művészi mozgóképalkotásnak. Kár!

Borka Roland

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mozitekercs.blog.hu/api/trackback/id/tr927745620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.