Összeállítottuk a legjobb izgalmakat adó filmek listáját. Vigyázat, rémisztő lesz!
Mindig is szerettünk borzongani. Ilyen az emberi természet. Imádjuk, ha riogatnak, ijesztgetnek minket és lefoglalja minden érzékszervünket. Megtaláltuk a legjobb tizet, ami legerőteljesebben hatott ránk. Szubjektív elemzés.
Az összefoglaló főszereplői akár klausztrofóbikus helyzetekbe kerülnek egy elmebeteg emberrel, vagy csak a saját őrült megszállottságuk áldozatai, számos területről vontunk ide filmeket, amik az 1940-es évektől napjainkig meghatározzák a pszichothriller stílusát.
1. Vonzások (2013)

Meglehetősen betegesen vonzó Park Chan-wook által rendezett film, akinek ez az első angol nyelvű munkája. Láthatóan olyan alkotóktól inspirálódott, mint Hitchcock, De Palma, Edward Gorey vagy éppen Bram Stoker. És bár nincsenek benne vámpírók, ám van egy fiatal lány, India (Mia Wasikowska), aki egy autóbalesetben elveszítette édesapját és arra kényszerül, hogy elmebeteg anyjával (Nicole Kidman) éljen egy fedél alatt. Aztán megjelenik Charlie bácsikája (Matthew Modine Goode), egy titokzatos férfi, akinek - miért ne - éppen gyilkos hajlamai vannak. Bár tényleg nincsenek benne vámpírok, mégis van valami megmagyarázhatatlan természetfeletti kapcsolatfonál India és Charlie között, amivel sokkal titokzatosabbá, összetettebbé és felkavaróbbá válik a film.
2. Zodiákus (2007)
Újabb sorozatgyilkossal örvendeztetett meg minket Davin Fincher, bár a Hetedik c. filmjével ellentétben itt nem egy valós idejű gyilkosságokat látunk, hanem hogy milyen hagyatéka és pszichikai hatása van egy kevésbé ismert, ám annál súlyosabb gyilkosságsorozatnak. Jake Gyllenhaal alakítja Robert Graysmith-t, egy valós karikaturistát és amatőr detektívet, aki fogja magát és megpróbálja kideríteni, ki állhat az 1960-as években a San Franciscoi öbölben négy férfi és három nő halála mögött, aminél a rendőrségi nyomozás nem vezetett sikerre. A régi kihűltnek vélt nyomok egyre forróbbá válnak. A jövőbeli Bosszúállók: Robert Downey Jr, aki egy riport alakít és Mark Ruffalo, aki Dave Toschi nyomozót játsza mélyre megy és megmutatja mitől ennyire megszálló ez a megszállottság természetéről szóló film.
3. A bárányok hallgatnak (1991)

Ez az a film, ami több szempontból is legitimizálja a horror-thriller zsáner létjogosultságát, miután persze Oscart hozott Anthony Hopkinsnak, Jodie Fosternek, Jonathan Demme rendezőnek, illetve Ted Tally forgatókönyvírónak és ez kapta a legjobb filmnek járó aranyszobrocskát is. Foster egy FBI-ügynök gyakornokát alakítja, ő Clarice Starling, aki kikérdezi a kannibalizmus nagymesterét, dr. Hannibal Lectert (Hopkins) abban a reményben, hogy segít neki elkapni a Buffalo Bill (Ted Levine) névre hallgató transzvesztita sorozatgyilkost. Sajnálatos módon Clarice nem képes Hannibalnak ellenállni és az emberi hús ízére vágyó kannibál beférkőzik a fiatal ügynökgyakornok agyába és a lány alig tudja megtartani józanságát. Valami furcsa és kissé veszélyes kettőssé válnak.
4. Tortúra (1990)

Elég csak annyit mondani, hogy ez egy Stephen King által szerzett könyv filmadaptációja és máris képet kapunk Rob Reiner filmjéről, amiben különös elegyet alkot a rajongás és a gondoskodás, hiszen egy ijesztő történetet mesél el egy romantikus regényeket íróról, nevezetesen Paul Sheldonról (James Caan), akit autóbalesetben "megment" egy tébolyodott rajongó, Annie (az Oscar-díjas Kathy Bates alakítja). Ő úgy próbálja manipulálni Sheldont, hogy írja már úgy a sztorit, ahogy az ő megbomlott elméje jónak találja. Ez olyasmi lehet, mint manapság a szociális hálókon az a kiadás, hogy szabályosan kikelnek a rajongók kedvenc szerzőjükre, amiért nem a kényük-kedvük szerint alakítják történeteik folyamát.
5. A félelem ára (1977)

William Friedkin remakeje az 1953-as, Henri Georges Clouzot által rendezett, A félelem bére című mesterművének. Annyiban változtatott az alapkoncepción, hogy egyszerűen valós helyzetekbe vittek a stábot, az operatőröket, a színészeket és Dél-Amerika dzsungelébe ágyazta az egészet, s valóságos történéseknél mindent lefilmezett, beleértve a hírhedt hidas átkelős részt. A zene még inkább ijesztőbbé tette az egészet.
6. Magánbeszélgetés (1974)

Gene Hackman a lehallgató eszközök szakavatott művelője és megszállottan kiderít mindenféle titkot. Egy nap kap egy megbízást, hogy hallgassa ki, miről is beszélget egy pár, és akkor valami egészen váratlan dologra lesz figyelmes: itt-ott elejtett szövegfoszlányokból arra következtet, egy gyilkosság húzódik a háttérben. Minél jobban belemélyedik, annál jobban elönti a paranoia és üldözési mániája lesz. Francis Ford Coppola méltó emléket állít Antonioni 1966-os A nagyítás című filmjének, ám a Magánbeszélgetés bemutatójának aktualitását inkább a Watergate-botrány adta.
7. Szalmakutyák (1971)

Dustin Hoffman ebben a filmben egy matekzsenit alakít, akinél akkor érkezik el a választóvonal az életében, amikor neje egykori fiúja felbukkan, hogy terrorizálja őket a saját házukba. Ez egy megosztó, lényeges konfliktus, tekintve, hogy Hoffman karakterének meg kell tanulnia megvédeni a saját várát.
8. Kamerales (1960)
Bár a Psycho tekinthető minden modern kukkolós film nagypapijának, de a Kamerales (bemutatva egy hónappal az amerikai rivális megjelenése előtt) megmutatja a voyeurizmus ritka és kegyetlen válfaját. Egy megszállott kukkoló, név szerint Mark (Carl Boehm) történetét követhetjük nyomom, aki női áldozatait valami beteges módon filmezi, hogy megörökítse a halált, a legnagyobb fétisét. A film annyira felkavaró volt, hogy ez véget vetett Michael Powell karrierjének az Egyesült Királyságban és még ma is nagyon hatásos a mozi.
9. Szédülés (1958)

Alfred Hichcock mesterműve, ahol a rendező egy jóképű férfit, James Stewartot tett meg főszereplőnek, hogy ő alakísa az életunk nyomozót, akinek tériszonya van és aki találkozik egy nővel (Kim Novak), aki arra a nőre emlékezteti, akit hagyott meghalni. Egyre másra kezdi magát a nő megszállottjává válni, hogy végül elérkezzen a várt tragédia.
10. A shanghaji asszony (1947)

Orson Welles rendezőként és szereplőként is nagyot alakított, hogy az akkori feleségét, Rita Hayworthot tette meg másik szereplőnek. A főszereplő férfi egy jachtra kerül, ahol aztán keszekusza történetbe bonyolódik, aminek egy megjátszott gyilkosság is része, ami aztán valósággá válik. A film leginkább a végső, tükrös jelenet miatt lett emlékezetes.