Minden, amit az Assasin's Creed filmről tudni lehet
2016. május 14. írta: prominent

Minden, amit az Assasin's Creed filmről tudni lehet

ac_5_1.jpg

A trailer után a film 20 percéről kerültek ki infók. Részletek a tovább mögött!

SPOILER ALERT!

A csuklyás időutazós és felettébb sikeres Ubisoft videójátéksorozatból készült film már az előzetessel minden rajongót levett a lábáról, és elégedetten nyugtázta, talán most végre kapunk egy minden tekintetben hiteles adaptációt. Igen, mindezt meg tudjuk erősíteni. A Pinewood Studios néhány szerencsés előtt kinyittta kapuit az új Assasin's Creed film munkálataiba való betekintésre. És ha már ott voltunk, hát kicsit meglestünk egészen konkrétan 20 percet a nyersvágású filmből, ami a nyitóképsorokat tartalmazza. Azt kell mondanom, hogy a 20th Century Fox kitett magáért és a december 21-én mozikba kerülő film jó kezekbe került, amikor is Justin Kurzel kezébe adták a vezetést. Jegyezzétek meg a nevét, mert első blikkre is jó munkát végzett.

Akkor hát nézzük a részleteket. Öveket becsatolni, csuklyát fel, indul a spoiler-áradat!

Az Assasin's Creed képsorai alatt a The Black Angels-től a Young Men Dead című szám hallható, miközben a magasból körívben alászálló sas repülését követjük. Eközben alant egy jelenkori időben lévő meglehetősen poros táj rajzolódik ki a szemünk előtt, itt áll háttal a kamerának egy fiatal srác. Lehajtja fejéről a kapucniját, és mi megpillantjuk az arcát. Ez a Michael Fassbender által formált Callum Lynch fiatalkori énje. Kerékpározik és mi ismét magasabb perspektívából látjuk az egészet. A képfeliratból tudjuk, ez "Új-Mexikó, 1988".

A Black Angels dala után felcsendül Patsy Cline-tól a Crazy, miközben az ifjú Callum, némileg sietősen, bevágtat a külvárosi ház garázsába, lerakja a bicóját és belép a konyhába. Anyja ott ül, mozdulatlanul. Vér folyik le a nyakán, egészen a csuklóján lévő varázslatos medálig. Átvágták a torkát. Majd az apját látjuk a konyhában, csuklyában és karddal a kezében.

"A véred nem a sajátod, Cal." - mondja az apja.

Cal kifut a házból és több kocsit is meghúz. Az egyik jármű visszapillantó tükrén újabb medált talál. Lövések dördülnek, miközben Cal csak szalad, először a háztetőkön szökken, majd pedig a poros utcán. Majd a kameraváltás ismét az égből tekint le, ahol látjuk a sast szárnyalni.

Huszonnyolc év telik el, és mi Huntsvilleben vagyunk, Alabamában egy cellában, ahová a felnőtt Cal kerül. Zárkája falát titokzatos szénrajzok borítják.

ac_10.jpg

"Más időkből származó dolgokat mázol a falra." - mondja az őr a papnak, aki azért jött, hogy Calnak feladja az utolsó kenetet. Az őr azt magyarázza, hogy Calnak zűrös múltja van, és ami lényeges, egy bárban megölt egy embert.

"Atyám. - mondja az őr. - Ennek az embernek az ördög uralja az elméjét."

"Azért jött, hogy megmentse a lelkem?" - fordul a paphoz Cal.

"Valami olyasmi."

ac_7.jpg

Nem sokkal ezután Cal-t átviszik egy másik szobába, ahol halálos injekció beadására készítik fel. A pap Robert Frost Almaszedés után című versét szavalja.  

"A lombon átdöfött hosszú, egyágú létrám az ég felé mered, és mellette egy félig megszedett hordó. És az ágakon az a néhány alma, ami elkerülte figyelmem. De kész, az almaszedést befejeztem." (Imreh András fordítása)

ac_3.jpg


"Üzenem apámnak, hogy találkozunk a pokolban." - mondja Cal, akinek a méreg szétárad az ereiben és a szemei előtt lepereg az élete.

ac_17.jpg

És aztán egyszercsak felébred. Cal most egy teljesen fehér szobában találja magát, ahol a Marion Cottillard által megformált dr. Sophia Rikken vigyáz rá. Azt mondja neki, hogy kivégezték, és gyakorlatilag minden tekintetben halott.

Cal megpróbál távozni, de a lábai nem engedelmeskednek neki, arra kényszerül, hogy kimásszon a szobából egy rejtélyes létesímény folyosójára. Rikken nem állja útját, de az ápolók azt nézik, hogyan áll talpra a férfi. Elmegy mellettük, akik között ott van egy lány is, aki pedig Cal apjának üzenetét ismételgeti:

"A véred nem a sajátod."

Cal gyorsítja lépteit és egycsapásra egy arborétumban találja magát, ahol számos növény van, köztük almafák is. Cal leszakít egy almát a fáról, majd a szemközti falon egy nyílást vesz észre, látja, hogy a létesítményt egy hegyre építették és egy kisváros látképe tárul elé. A Michael K. Williams által alakított Moussa odalép Calhoz és jelzi neki, hogy még a falnak is füle van. Calt ez egyre inkább felcsigázza, kilép a párkányra, és látva Cal kíváncsiságát, Moussa ugrásra bíztatja.

ac_15.jpg

Mielőtt még Cal bármit is tenne, az őrök nem halálos fegyverből való lövésekkel próbálják megállítani. Eszméletét veszti és az alma kihull a kezéből.

"Készítsék elő az Animust." - szól Rikken.

ac_8.jpg

"Imádom az ötletet, hogy a kortárs karater a múltjából tanul. Tanít a múlt... Számomra ez egyszerűen csak a könyv hiteles adaptálása. Nem másabb a Macbethnél. A szereplőknek fogalmuk sincs arról, kik ők és időbe telik, mire rájönnek, hogy már ötezer évesek. Ez a koncepció és ötlet nagyon is filmre kívánkozik. Ezt éreztem a készítése közben." - magyarázza Justin Kurzel.

A rendező tavaly már dolgozott Fassbenderrel és Cotillarddal, akkor a Macbeth-et vitték filmre, aki maga kezdeményezte és producerként segítette az Assasin's Creed adaptációját.

"Vadiúj karakterekkel töltöttük meg a filmet. Persze, az eredeti történetből vettük az ihletet, és a játékból vettük a koncepciót és a szellemiséget. Ez mind megtalálható a filmben. Innét jött az ötlet a tekintetben, hogy a múlt tesz minket azzá, akik vagyunk. Ez a film egy eredettörténet, szóval ez egy férfiről szól, aki a modern világban felfedezi, ki is ő valójában, és hogy létezett már ő korábban is, évekkel, évszázadokkal és nemzedékekkel ezelőtt is." - mondja Kurzel.

Ugyan a film számos eltérést mutat a játék világától, Justin Kurzel úgy érzi, fontos volt mindezekre reflektálni és kreálni egy háttértörténetet.

"Maga a játék alapkoncepciója teszi mindezt népszerűvé. Van benne valami emberi és mi ezt kellőképpen lefestjük a narratívánkban. Teljesen lenyűgöz az a tény, hogy a DNS-ünk meghatározza, kik vagyunk. Olyan hihetetlen, mint amikor hegedűt veszel a kezedbe és egyszercsak játszani kezdesz rajta. Ezt az ősödtől örökölted? Vajon az évek gyakorlását nem lehet elpazarolni? Vajon a tehetség ott van a véredben? Ez a tapasztalásból fakad. Ez hihetetlen belső ütközéseket gerjeszt, érzelmileg, és ez túlmutat rajtad. Szeretek arra gondolni, hogy felelősséggel tartozunk az életünkért, hogy a testünk pusztulásával mi nem halunk meg. Van folytatása. Ez nagyon megindító. Vannak lányaim. Tíz évesek. Az apám hat évvel ezelőtt halt meg. Belegondolva, hogy én valahol köztük vagyok és a vér mindvégig összeköt minket, ezt nagyon erős koncepciónak érzem." - avat a részletekbe a rendező.

ac_11.jpg

Természetesen több eltérés is van a játék és film között, ahogyan ez látható volt az előzetesben. Kezdve magával az Animusszal. A szerkezet, amivel Cal gyakorlatilag visszautazik az időben, a filmben egészen kígyószerű függelékkel van ellátva.

"A legnagyobb kérdés az, hogyan tud Cal, ez a mai kori karakter tanulni a múltjából? Intellektuálisan és pszichológiai értelemben egyaránt, hogy a szereplő a múltja újraélésével változik és formálódik. Ugyanakkor azt is szerettem volna megmutatni, hogy pszichikailag hogyan válik bérgyilkossá (assassin). A kezei mint egy marionett-bábu. Olyasmi, amivel Aguilar a múltban falra mászott vagy éppen leugrott és ebben a karok segítették őt." - soroja a rendező.

Justin Kurzel azt kutatta, hogyan tudják megoldani azt, hogy Michael Fassbender maga végezhesse el a kaszkadőrmutatványokat, és ezt a Parkour-szakértőkkel egyeztetve és sok gyakorlással, edzéssel végül sikerült kivitelezniük.

ac_16.jpg


"Az volt az első dolog, hogy a bérgyilkosaink ne csúszkáljanak, mintha dróton rángatnák őket. Hogy masszívan érkezzenek a földre. Ő meglehetősen előzékeny volt és bevállalt számos akciójelenetet és megtett bármit annak érdekében, hogy az hitelesnek és valóságosnak tűnjön. A lehető legkevesebbet akartam zöld háttérrel megoldani. Úgy értem, olyasmi, hogy Máltán negyven fokos hőségben nem akartuk, hogy bárki is ugráljon, de azt gondoltam, ez fontos látható eleme kell, hogy legyen az egésznek." - szólt a mutatványokról Kurzel.

Ugyan még számos titok övezi az Assasin's Creed film történetét, de a rajongók nyilvánvalóan azt fogják firtatni, hogyan is került bele Robert Frost költeménye.

"Igazából Michael volt az, aki megtalálta. Sokat vitáztunk arról, mi legyen hallható a kivégzős jelenetben. Talán ez az a vers, amit édesanyja olvasott fel neki. A költeményben elrejtették az "óvd meg az almát". Ezt a rejtjelet használjuk, vagyis átvitten az "óvd meg műalkotást." Jó ez a kétértelműsége." - fogalmazott a rendező.

Az Assasin's Creed c. film előzetese EZEN a linken megtekinthető.

Borka Roland

A bejegyzés trackback címe:

https://mozitekercs.blog.hu/api/trackback/id/tr818716166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása